بهبود بیماری های قلبی عروقی با جراحی لاغری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 7 آذر 1400
بازدید : 287
نویسنده : mozhgan

یکی از بدترین بیماریهای مرتبط با چاقی، بیماری قلبی و عروقی است. اشخاصی که چاق هستند معمولا با یک یا تعدادی از این بیماری ها مثل فشار خون بالا، حمله قلبی، بیماری عروق کرونری و ..مواجه هستند. با کاهش وزن و لاغر شدن میتوان تا حد زیادی به بهبود و درمان این بیماری ها کمک کرد. با ما همراه باشید تا در این مقاله بیشتر درباره این معضلات صحبت کنیم و به شما نشان دهیم چگونه یک متخصص جراحی لاغری خوب با جراحی های لاغری میتواند به افراد چاقی که بیماری قلبی دارند کمک کند تا سلامت قلبشان بهبود پیدا کند.

بیماری قلبی-عروقی مرتبط با چاقی

چاقی از بزرگترین معضلات بشر در عصر جدید است. شاید نتوان خود چاقی را یک بیماری تلقی کرد اما به واسطه اینکه میتواند باعث شکل گیری انواع و اقسام بیماری ها شود، میتوان به آن لقب ام‌الامراض را داد که لقب بسیار برازنده ای است. به شخصی که شاخص توده بدنی یا BMI برابر ۳۰ یا بالاتر از آن دارند معمولا به عنوان اشخاص چاق شناخته میشوند.

بیشتربخوانید... قبل از جراحی لاغری چه کارهایی لازم است؟

نارسایی، مهمترین بیماری قلبی در ارتباط با چاقی

ما کلا دو نوع نارسایی قلبی داریم. یکی نارسایی سیستولیک قلب و دیگری نارسایی دیاستولیک قلب. در نارسایی سیستولیک، قلب به طور عادی خون پمپاژ نمی کند. در این وضعیت درصد خونی که با هر انقباض عضله قلب از آن خارج میشود کاهش میابد. به عبارتی پمپاژ کاهش پیدا میکند و ناکامل است. در نارسایی دیاستولیک درصد تخلیه خون از قلب نرمال است. اما به دلیل سفت بودن عضله قلب، این ارگان هنوز نمیتواند به درستی خون را به بدن پمپاز کند.

بیشتربخوانید... سندروم دامپینگ

اما واقعا چاقی چه ارتباطی با نارسایی قلبی دارد؟

در دستورالعمل نارسایی قلبی که در سال ۲۰۱۳ توسط دانشکده قلب و عروق و انجمن قلب آمریکا منتشر شد، اعلام شد که چاقی به عنوان نقطه شروع نارسایی قلبی در نظر گرفته می شود. در این راهنما، چاقی به عنوان یک بیماری پزشکی ذکر شده است که به خودی خود، فرد با داشتن آن، در مرحله A نارسایی قلبی قرار می دهد. مرحله A، مطابق با این راهنما، به مرحله ای اطلاق میشود که در آن شخص چاق بدون بیماری ساختاری قلبی و بدون علائم نارسایی قلبی در آن قرار دارد. این بدان معناست که، حتی اگر یک شخص چاق هیچ نشانه و علائمی از نارسایی قلبی نداشته باشد، اما به دلیل داشتن چاقی، در مرحله خطرناک A قرار دارد.

جراحی لاغری+ رژیم غذایی سالم+ ورزش منظم= بهبود بیماری قلبی

جراحی باریاتریک یا عمل لاغری( عمل اسلیو معده و بای پس معده ، عمل ساسی معده  ....)، با کاهش شاخص توده بدنی یا BMI و کمک به افراد با چاقی شدید، در رسیدن به وزن سالم، می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند. مهمترین بخش این پروسه، انجام عمل توسط یک جراح لاغری خوب است. و بخش مهم دیگر آن در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم همراه با رژیم لاغری و ورزش منظم است.





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com